Exploring Hong Kong with Stephanie - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marlon Dijck - WaarBenJij.nu Exploring Hong Kong with Stephanie - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marlon Dijck - WaarBenJij.nu

Exploring Hong Kong with Stephanie

Door: marlonvandijck

Blijf op de hoogte en volg Marlon

13 November 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Lieve mensen,

Op veler verzoek een eerste reisverslag vanuit het buitenland, mijn eerste vakantie in Azie!
Na twee lange vluchten en een lay-over van 10 uur op Dubai ben ik veilig en wel geland in Hong Kong en na ruim een uur in spanning wachten in de rij bij de emigratie is mij toestemming verleend om Hong Kong binnen te komen, mits ik binnen 90 dagen ook weer weg zou zijn. Eenmaal op Hong Kong Island gearriveerd, heb ik (als een echte chinees/japanner in opleiding) eerst een foto gemaakt van Steph voordat ik haar in mijn armen sloot :)

Omdat het in dat weekend meteen fantastisch weer was, hebben we alle mooie stranden van het eiland direct verkend, genoten van een prachtige zonsondergang in Middle Bay Beach, gebeachtennist op het strand van Shek O en een wandeling gemaakt over de Dragon's Back.. Hoewel mijn idee van Hong Kong een grote, drukke stad was, bleek het dus ook heel mooi te zijn qua natuur en natuurlijk ook alle tempeltjes en dergelijke. Foto's hiervan kunnen jullie bekijken op facebook, ik zal zorgen dat deze voor iedereen te zien zijn ;)
Mijn liefde voor Oosters eten wordt hier (hoe kan het ook anders) met de dag groter.. Veilig begonnen met sushi, daarna overgestapt op Thaise curry's (goed vooruitzicht!), maar natuurlijk ook de echte echte chinese dim sum en xiao long bao (gelukkig geen babi pangang of vergelijkbare kant-en-klare chinese afhaal kleffe hap) bij Din Tai Fung, een Michelinsterrenrestaurant, jaja.. Stephi weet wel waar ze mij mee naartoe moet nemen! Ja, het eten hier is zeker om over naar huis te schrijven; vandaar ook deze berichtgeving..

Deze week heb ik in mijn eentje - met behulp van wat reisgidsen - Hong Kong verkend. Ik ben naar Lantau Island geweest om in Tai O, het 'Venice of the Orient' een dorpje op palen, rond te varen en op de oceaan ROZE dolfijnen te spotten (en heb ze gezien!!) en om de Tian Tan te aanschouwen, een Buddha-beeld van 34 meter hoog die op een berg staat en over het prachtige Po Lin klooster uitkijkt. Visum voor Thailand is trouwens ook alvast geregeld, dus ben welkom om daar 60 dagen rond te komen trekken, joehoew.. Dat moest ik hier nog regelen bij de ambassade, omdat daar in Nederland geen tijd meer voor was ivm mijn strakke reisschema. We zijn verder nog - lekker decadent - naar de paardenraces gegaan en hebben daar heel gespannen staan kijken hoe 'onze paardjes' telkens de strijd niet wisten te winnen van de concurrentie.. Zo jammer! Verder vooral alle dingen op de must-see lijstjes afgevinkt en cocktails gedronken met Steph, onze heupen laten wiebelen op de bouncende beats in de bar/club op de 25e verdieping (= lovely view) van het Lan Kwai Fong Hotel en naar een Engagement Party geweest bovenop de Peak met een adembenemend uitzicht over zo'n beetje heel Hong Kong Island.. Jullie kunnen me dus met een gerust hart missen, ik vermaak me hier wel! Oh, dit is misschien daarom ook handig om je op in te stellen: ik ga echt niet elke week een bericht hier achterlaten, dus hoop daar ook niet te hard op. Ik prop mijn tijd zo vol met alle leuke dingen die ik probeer te doen, dat de computer en alles wat daarbij hoort niet tot mijn prioriteiten behoort... Spijtig maar waar. Zo, nu is dat verwachtingspatroon hopelijk wat bijgesteld :)

Anyway, om een lang verhaal kort te maken: Hong Kong is fantastisch, zeker omdat ik zulke goede travel agents hier ter plaatse heb! En ik heb enorm veel zin om zometeen verder Azie in te duiken. Ik ga waarschijnlijk eerst richting het zuiden van Thailand, omdat daar geen problemen schijnen te zijn mbt overstromingen maar meer details daarover kan ik natuurlijk pas geven wanneer ik ter plaatse ben en tips uit de eerste hand krijg.

Tot het volgende bericht! En iedereen bedankt voor alle leuke reacties! Heel veel liefs, kuskus Marlon

  • 12 November 2011 - 17:55

    Maion:

    Klinkt echt super allemaal, vooral dat eten lovely!
    Enjoy!!

    Liefs xxx

  • 12 November 2011 - 19:04

    Fem:

    Waaaauuuuw!! Geniet er nog van daar met Stephii en wacht toch alweer vol spanning op je nieuwe verhaaltje ;)
    xxxxx

  • 12 November 2011 - 21:44

    Merel:

    Oooh schatje, wat een fantastisch verhaal!! Zo te horen is Stephi de perfecte tourguide! Ben wel jaloers want ik mis HK!!! :( ...en hier is het koud.. Dikke zoen en heel veel plezier in Thailand! xxxxx

  • 13 November 2011 - 21:40

    Maud G ;):

    Hai Schat!
    Wat fijn om een berichtje van je te lezen! En wat een mooie dingen heb je al allemaal gezien.. De foto's zien er geweldig uit!
    Ik mis je wel in de bieb, ben blij als ik alle toetsen in december achter de rug heb!
    Geniet nog van je avontuur, ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Xx

  • 14 November 2011 - 08:31

    Eline:

    Marlon, wat een leuk verhaal!! Klinkt echt geweldig allemaal :) en ik geloof meteen dat je een fantastische reisgids hebt aan Stephi!! Geniet er lekker van en een dikke knuffel!!

  • 14 November 2011 - 09:41

    Yve:

    Schatjeee,
    Het klinkt helemaal super daar en je vermaakt je ook prima zo te horen!!

    Geniet er maar heel goed van in Azie! Doe voorzichtig in Thailand aub ;) en heel veel plezier met alles wat je gaat doen! We zien je foto en verhalen reportage graag bij terugkomst zodat je je nu lekker op alle leuke daar kunt focussen!

    Dikke kusss

  • 15 November 2011 - 19:50

    Gertie:

    Hallo Marlon,
    We waren gisteren op de verjaardag van je vader en kregen zo de link om je verhalen te lezen. Geniet van Thailand, is de moeite waard(hebben we van Anouk gehoord).
    Groetjes, Jos en Gertie

  • 18 November 2011 - 16:40

    Bibi:

    Lieverdje!!! Wat een herkenbaar verhaal!!! Ik had ook echt niet zo veel verwacht van HK, maar vond het ook SUPER. Ligt natuurlijk ook wel een beetje aan die geweldige gids...maar HK heeft indd meer te bieden dan wolkenkrabbers, smog, en stinkende chinezen! Veel plezier met je volgende avondtuur. Liefssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlon

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 16069

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 01 Februari 2012

Lekker weg uit eigen land

Landen bezocht: