PADI Open Water en full moon party - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marlon Dijck - WaarBenJij.nu PADI Open Water en full moon party - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marlon Dijck - WaarBenJij.nu

PADI Open Water en full moon party

Door: marlonvandijck

Blijf op de hoogte en volg Marlon

14 December 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Hello everybody!

Na een lange stilte leek het me tijd om weer een nieuw verslag te plaatsen, want ik heb weer veel dingen gedaan in de afgelopen weken!
Met Lany heb ik de laatste dagen in Bangkok voornamelijk in luxe hotels geleefd, omdat zij nog ff wilde chillen voordat ze terug naar New York ging vliegen en ik wist dat ik verder op mijn reis niet al te veel luxe hoefde te verwachten. Ook hebben we het nachtleven van Khao San Road (DE backpackerstraat van Bangkok) ontdekt, en hebben we netjes alle verzoeken voor pingpong-shows weten af te wijzen. Ik was best wel beledigd dat we in 10 minuten door 5 mannen benaderd werden voor pingpong, want ik wist dat het een of andere sexshow was, en ging ervan uit dat dat voornamelijk interessant was voor mannen. Eenmaal op Koh Tao echter, wist mijn nieuwe reisgenoot me te vertellen dat het vooral heel grappig is om te zien en dat hij vrouwen (naast pingpongballen) echt alle mogelijke voorwerpen tevoorschijn had zien halen en zelfs kaarsjes op een taart uit had zien blazen, ballonnen uit de lucht had zien schieten met pijltjes en noem maar op! En volgens hem zaten er meer vrouwen bij zo'n show te kijken dan mannen, omdat deze simpelweg gefascineerd waren door - laten we zeggen - de mogelijkheden van de vrouw. Goed, misschien moet ik dat dan toch nog aan mn to-do list toe gaan voegen :)
Koh Tao was verder echt heeel mooi, met name de onderwaterwereld! We hebben 6 duiken in de zee gedaan, en het kostte echt geen drol. Hele cursus zat hierbij inbegrepen, inclusief boek (moet ik nu helaas de rest van de trip mee sjouwen), 4 overnachtingen en theorie- en praktijklessen. PADI Open Water dus behaald en nu mag ik overal ter wereld duiken tot 18 meter diep, nice! Toen het duikavontuur erop zat, zijn we nog gaan borrelen en werkelijk overal waar je hier komt bij bars hebben ze een vuurshow; een (of meer) man die met een stok met aan beide uiteinden een brandend stuk touw of met kabels met minivuurkorven staat te zwaaien op de beats van de muziek die de bar draait. Heel vet! Hier had ik de eer om zo'n vuurshow boven mijn hoofd te krijgen (wacht nog op de foto!!). Spannend dus. De volgende stop was Koh Pha-Ngan die bekend staat om haar full moon party (en half moon party). Hier was ik redelijk op tijd naartoe gegaan, zodat ik al wat vrienden zou hebben om mee naar het feestje te gaan. Mijn hostel, Dancing Elephant, was heeel goed uitgekozen en was meer een grote familie dan een groep onbekenden.. Foto's zullen wellicht binnenkort op facebook verschijnen, mocht ik hier door mijn roomies getagd worden :) Full moon party was legendarisch; hoewel ik verwacht dat de meesten van jullie het concept al kennen, zal ik het hier voor de ontwetenden nog even toelichten. Men neme: strandemmertjes (gevuld met drank (vaak wodka) ijs, rietjes en een weinig frisdrank), neon kleding en dito bodypaint, eventueel een mushroomshake (niet voor mij..), een paar duizend mensen die in de partymood zijn en een geweldig strand waar iedereen helemaal los staat te gaan tot ver, ver na zonsopgang. Echt fantastisch! Niet dat alle daaraan voorafgaande poolparties en beachparties en de afterparty er minder om waren trouwens. De hele week is een groot feest geweest. Oh, voor de culturele uitspatting zijn we een dagje het eiland gaan verkennen, hebben we gesnorkeld, gezwommen in de waterval en natuurlijk een prachtige zonsondergang bekeken. En veel, veel gegeten.. Want dat is wat men doet in Thailand :)
Nu ben ik na een reis van 30 uur in Kanchanaburi, waar ik weer wat meer verdieping ga zoeken en ik wil hier de tigertemple en hellfire pass (WWII) bezoeken. Heb hier al vele verhalen over gehoord, dus heb een gezonde dosis verwachtingen.. Wanneer er weer wat te vertellen is, krijgen jullie weer allemaal een update! Oh, wat jullie ook allemaal mogen weten - en waar ik heeeeel trots op ben - is dat ik tante ga worden :D Jeeeeeuhj.. Zoals sommigen wisten, voelde ik dit al wel een beetje aankomen. En toen ik laatst met Rob en Rian aan het skypen was, zeiden ze dat ze mijn foto's zo leuk vonden, blabla, en dat zij ook een foto hadden die ze aan mij wilden laten zien! Ik wist direct hoe laat het was.. JEEEEEEEUUUHHJ! Ben heeel blij, krijg dus in juli een neefje of nichtje :) I LIKE! Ok, dat was het voor nu denk ik wel..

Heel veel liefs en kusjes! En alvast bedankt voor alle leuke reacties :)

  • 14 December 2011 - 07:53

    Nikki:

    Super leuk Marlonieee!
    En heeeeeel chill dat je je duikdinges hebt :)
    (ps: de ongecensureerde versie mag best naar mijn mail ;))

    heeeeel veel plezier nog!
    X

  • 14 December 2011 - 08:08

    Maud G:

    Nice Marlon!!
    En wat leuk dat je tante wordt!
    In Kanchanaburi zijn ook super mooie watervallen in zo'n unit park haha, weet ff niet meer hoe het heet, maar dat is ook zeker de moeite waard!
    Xx

  • 14 December 2011 - 08:26

    Maud:

    Haha I like Nikki's reactie;) dus dus mailen maar! Leuke verhalen Marlonnie! Maakt mijn lessen weer wat dragelijker;)
    Heeeel veel plezier nog daar! En tot in februari:D xxx

  • 14 December 2011 - 09:14

    Yvette:

    Schatjeeee,

    Wat een heerlijke verhalen weer!! Super om te horen! Hoe vet dat je je Padi hebt gehaald en ook full moon part niceeee!
    Heb je al een nieuwe reisbuddy? Ook al plannen voor cambodja/vietnam of iets dergelijks?

    Veel plezier moppie! Geniet ervan!!
    Dikke pakkerd! love yaaa

  • 14 December 2011 - 10:23

    Lary:

    Klinkt weer goed schatje! Word nog steeds met de dag jaloerser op jou. Hoop snel met je te kunnen skypen om de sappige details te horen;) Veeeel plezier! Liefs en dikke kus!

  • 14 December 2011 - 10:48

    Iona:

    marlonnie! gefeliciteerd met je aanstaande neefje of nichtje!! superleuk! :) en ook gefeliciteerd met je PADI, chill dat t zo goedkoop was ook. je reis klinkt super, hoe lang blijf je daar nog? geniet er maar van want hier in europe is t shit! (alhoewel ik ook iets leuks in t vooruitzich, namelijk nonie en bibi op bezoek) kom jij ook nog langs london op je terugreis? ;) kuskus

  • 14 December 2011 - 11:27

    Karin :

    Hey tante marlon,
    Wat een verhalen. Zo te lezen vermaak je je prima.
    Nog heel veel plezier..
    Wacht nu al op je volgende vette ervaringen.
    Liefs karin

  • 14 December 2011 - 13:43

    Jean P:

    He Marlon
    Wat heb je al veel gezien de verhalen en de foto's zijn fantastisch.
    Wat leuk dat je tante wordt.gefeliciteerd.Verheug me al op het voldende verhaal.
    Fijne Feestdagen alvast gr jean

  • 14 December 2011 - 19:36

    Maion:

    Ha chickie!

    Klinkt Lovely allemaal, geniet er maar goed van!
    En wat leuk dat je tante wordt, gefeliciteerd!
    Enjoy!

    KussieXX

  • 14 December 2011 - 19:58

    Merel:

    Marilonnieeee!! Klinkt goed allemaal zeg! Ik heb destijds ongeveer dezelfde plekjes bezocht, dus klinkt heeel herkenbaar! Maaarrr, zonder Padi en zonder full moon party... Echt vet zeg!! Maar, wil je echt naar de tigertemple? Dat schijnt echt super zielig te zijn..
    Geniet er nog van lieverd!
    Dikke zoen!

  • 15 December 2011 - 19:01

    Nikkie:

    Hi liefje!! Ben blij dat je het zo leuk hebt, klinkt super :) en gefeliciteerd met je PADI, laten we een keer samen gaan duiken!! hihi. Geniet van je zonnige en warme kerst, ik ben zeer jaloers. En geniet ook van het idee dat je straks tante wordt van een tweeling!! Joepie :-) Liefs, xje

  • 16 December 2011 - 08:53

    Evelien Heijnen:

    Heey Marlonnie! Wat klinkt het toch heerlijk bekend, super leuk om je verhalen te lezen.
    Geniet er van en tot in 2012!!
    liefs xxxxx

  • 17 December 2011 - 11:19

    Jos En Gertie:

    Marlon, zo te lezen gaat het prima met je. Nog veel plezier en dubbel proficiat.

  • 20 December 2011 - 21:21

    Bibi:

    Lieve lieve MAriloN!

    Wat een leuk verhaal! En goed dat jij daar je PADI hebt gehaald!!! Nu kun je echt overal gaan duiken. Leuk! Hopelijk heb je een nieuw reismaatje. Ik heb Lany indd vaak op je foto's voorbij zien komen. Maar jou kennende heb je zo weer vele vriendjes!!! Geniet ervan lieverd!

    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlon

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 16066

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 01 Februari 2012

Lekker weg uit eigen land

Landen bezocht: